Jeugdvereniging

JV de Hoeksteen

Ben jij tussen de 16 en 25 jaar? Dan nodigen wij jou graag uit voor onze jeugdvereniging de Hoeksteen! We komen om de week op zondagavond bij elkaar om elkaar te steunen en te stimuleren in het geloof en de relatie met God. We hebben waardevolle gesprekken en bouwen vriendschappen op.

Wat onze JV uniek maakt is dat ieder JV-lid actief meedenkt en een bijdrage levert om de avonden te organiseren, doordat iedereen onderdeel uitmaakt van een kadergroep. Elke avond is een ander groepje aan de beurt om de avond voor te bereiden.

Het bestuur bestaat uit vijf JV-leden en werkt goed samen met de kerkenraad. Hierdoor is er veel vrijheid om de avonden zelf te organiseren.

"We komen om de week op zondagavond bij elkaar om elkaar te steunen en te
stimuleren in het geloof en de relatie met God."

De JV-avonden zien er als volgt uit: na de zondagmiddagdienst eten we eerst met elkaar in de grote zaal van de Maranathakerk. Om 20:00 uur begint de avond inhoudelijk, waarbij we stilstaan bij een stukje thema en het met elkaar over God en geloven hebben. De kadergroepen zijn vrij om dit zelf vorm te geven. Komend seizoen gaan we in op de eerste christengemeenten aan de hand van Handelingen en de brieven van Paulus. Hier hopen we veel van te leren voor de tijd van nu. Na het inhoudelijke gedeelte doen we een spel en chillen we gezellig met een borrel. De avond is dan tussen 22:00 en 22:30 uur afgelopen.

Elk seizoen doen we nog andere leuke activiteiten met elkaar, zoals het intro nachtje aan het begin van het seizoen, het JV-weekend tijdens Hemelvaart, een kerstmaaltijd en natuurlijk de nieuwjaarsborrel!

Wil je meer weten, een keertje langskomen of lid worden? Je kan ons bereiken via Instagram @jvdehoeksteenrotterdam of door een mailtje te sturen naar via onderstaande button.